2012-11-19

Hello måndag!

Vilken efterlängtad måndag, vilken efterlängtad vecka! Inte för att det händer något, utan just för att det inte händer något.

Förra veckan fylldes av kvällsarbetspass, födelsedagskalas, teater, bokcirkel, en tvådagarskonferens. Lägg till städning inför fotografering (inför försäljning) av radhus, och helgförmiddagar som ska ägnas åt att övningsköra i stan. En vecka som jag i vanliga fall skulle ha betraktat som intressant. Nu var den bara störande. Ett hinder för att skriva, ett hinder för att blogga (inte för att jag i vanliga fall direkt spammar min blogg med inlägg...).

Den här veckan har jag inga ursäkter för att inte skriva. Den här veckan har jag inga ursäkter för att inte ta mig igenom det där kapitlet där jag fastnat (ja, jag vet, det tar galet lång tid för mig att skriva om vissa kapitel). Jag känner en sådan tillförsikt inför den här veckan, jag skålar i champagne (eller höjer åtminstone min morgonkaffekopp) för att det äntligen är måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar