2013-01-01

Om att porla av lycka inför ett nytt år

Någon gång under annandagen hände det; jag började porla av lycka och förväntan inför det nya året.
Det kommer att hända så himla mycket spännande!
Som vad då?
Sambon lät inte lika entusiastisk, inte ens när jag gav exempel på allt som kommer att hända.
Men det kommer ju en ny sommar varje år...
Ja, sambon led inte av samma porlande förväntan inför det nya året som jag gjorde. Men så skriver han inte heller. Han kommer inte snart (hm) att avsluta sitt 7.e utkast av sitt Alster I och han kommer inte att - kanske, kanske - bli klar med sitt alster under det här året.

Faktum är att jag tror att jag kommer att bli klar med Alster I under 2013. Ok, jag har trott det förut och det har visat sig felaktigt, men nu ser jag hur historien växer; blir alltmer lik den historia som jag ville berätta från början. Så - chanserna är goda.

Därtill bloggar jag om skrivprocessen vilket också pressar (peppar?) mig att skriva vidare. Ja, chanserna är goda. Jag tror på det här. Det är därför jag porlar. Hoppas att ni också gör det!

4 kommentarer:

  1. Ja, den där förväntan är ganska härlig. Se till att hålla fast vid den, hela året.

    SvaraRadera
  2. Så här tre dagar in på det nya året kan jag säga att förväntan håller i sig :)

    SvaraRadera
  3. Jag porlar som en vårbäck just nu när jag ser att 2013 är det året då jag kommer att bli klar med mitt första manus. Håller tummarna för dig också :-)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste vara en speciell känsla att veta att manuset kommer att bli klar under året, inte undra på att du porlar!

      Radera