2013-05-06

Om en (tillfällig?) arbetsplats

Att skaffa sig en arbetsplats. Någonstans att ställa datorn, kanske i ett hörn av vardagsrummet uppe? Inte den mest idealiska platsen eftersom rummet är öppet för alla, saknar dörrar att stänga. Men likväl en plats för att sitta med datorn.

För nu går det inte längre att halvligga i soffan. Jag behöver skriva, inte tänka. Inte anteckna. Skriva. Jag har backat i Alster I. Sett över två kapitel som skavt. Fått en tanke från ett kapitel som kommer längre fram. Något som jag glömt. För att kunna skriva behöver jag en arbetsplats. Hörnet i vardagsrummet en trappa upp får duga så länge.

(Så jag längtar efter ett eget rum!)

2 kommentarer:

  1. Längtar också efter ett eget arbetsrum. Tänker på Virginia Wolf och det egna rummet. Att det alltid ska vara så svårt att få till den där platsen där man kan få vara ifred. Men ditt prång ser bra ut.

    SvaraRadera
  2. Det märkliga är att det är nu, när vi bor stort, som jag saknar ett eget rum. Jag håller med om att prånget ser fint ut - men tyvärr på det där opersonliga sättet. Jag behöver ha mer röra omkring mig... plats för mina viktiga papper och bortglömda anteckningar.

    SvaraRadera