2013-12-11

Om den skrivmånad som var


Jag hade november som min stora redigeringsmånad, den månad då jag äntligen skulle få klart Utkast sju av Alster ett. Med tanke på att jag tvivlade stort på att klara målet gjorde jag bra ifrån mig. För oj, så jag skrev. Men klart blev det inte, för vissa kapitel krävde mer än andra. Jag fick ta till nya grepp, som det föregående inlägget visade.

Jag har inte skrivit något under december. Har inte tänkt att skriva något.* Men nu undrar jag om jag inte borde hitta tid för att skriva klart de få kapitel som behöver skrivas om? Det kunde ju vara trevligt att börja det nya året med ett nytt utkast? Därtill har jag ju redan börjat tänka på utkast 8. Har klart för vilka ändringar som ska in i kapitel 1 och 2 - för övrigt kapitel som jag trodde skulle klara sig utan omskrivningar (!). Ska jag eller ska jag inte..?

* Förutom att jag, min tradition trogen, tänkt att ägna julhelgen åt en helt annan berättelse.




Inga kommentarer: