2014-04-09

Om vad jag skriver när jag har en skrivpaus

Inte för att jag har en skrivpaus. Det är inte tänkt så. Men när alfabetaläsaren for iväg med den första delen av Alster I kom jag av mig.

Medan jag väntar på inspiration (jeps, väntar på inspiration!) för att fortsätta med Alster I skriver jag på en novell. Eller ja, novell och novell, jag har ju lite svårt att hålla mig till att skriva en novell. En långnovell, då. Eller kortroman. Fast efter att ha skrivt färdigt novellen (eller kapitlet?) skriver jag bara i korthet vad som är tänkt att följa. Planerar kapitlen. Tänker att jag i första hand ska låta det vara en novell. Fast det är ju svårt när inspirationen ligger på.

Jag skriver också en ny början till det som jag länge har trott är, eller kommer att bli, Alster II. Som jag fortfarande hoppas är Alster II, men så finns ju novellerna där, de som växer sig till romaner.

Det är vad jag ägnar mig åt när jag har skrivpaus; dvs sådant som det är tänkt att jag ska ägna mig åt när jag är klar med Alster I...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar