2014-09-25

Om att tacka nej till att besöka bokmässan

Mm, nej till både resa och hotell. Bara så där. Inte ofta vi får åka hela arbetslaget, men det fick vi detta år. Till och med jag som bara jobbar på måndagar. Men jag tackade nej.

Om hur det kändes?

Jag ångrade det. Självklart ångrade jag det. Fast sedan tyckte jag att det var skönt. Vi skulle - i princip - bara vara där under torsdagen och sedan åka hem. Det är ju inte då det mest spännande händer. Fast sedan ångrade jag det igen. Och sedan tyckte jag att det var rätt skönt att kolla på seminarier på Kunskapskanalen istället för att knapp se och höra på plats.

Ett annat år ska jag försöka vara lite mindre tråkig. Ett annat år ska jag se till att åka. Hälsa på hos alla de bloggare som jag följer som är där. Men inte det här året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar