2014-12-06

Om kapitel 21

Det går rätt snabbt om man sätter igång. I alla fall att snabbskriva kapitlet efter en ny synopsis.

Fast det handlar om att snabbskriva, mycket hänger lite (för?) löst fortfarande. Kanske till och med i ett skick som jag inte borde lämna det i. För det är verkligen inte klart. (Har jag kanske tröttnat?) Ändå tycker jag att jag är klar. (För jag har nämligen en ny plan som jag strax ska sätta i verket.)

Det är lite märkligt, eller kanske inte alls, att jag ser kapitel 21 som det sista kapitlet. För det är det inte. Jag har tre kapitel kvar. Men på ett sätt är detta det sista kapitlet - det är liksom sista "nutid-kapitlet". Även om de kapitel som komma skall är en del av historien så är det här som historien ska få ett avslut. (Jaja, det finns säkert någon term för dem som kan en massa skriv-fikonspråk - men det kan inte jag så, ja.)

Hursomhelst. Det här kapitlet får vara i det här skicket ännu ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar