2015-02-17

Om refuseringsdrömmar

Inte att jag går omkring och drömmer om att bli refuserad. Det var bara en dröm jag hade inatt. Tydligen hade jag skickat in Alster I till förlag, och tydligen kunde jag inte hålla mig tills förlaget hörde av sig.

När jag ringde fick jag höra att en person älskade medan de andra i manusgruppen tyckte att det var för många händelser på en sida. Vad det nu betyder.

Jag blev besviken, så klart. Det är ju den enda rätta känslan att känna vid en refusering. Men jag drömde också om att jag efter besvikelsen tog fasta på att en hade älskat. Och beslutade mig för att skicka manuset till fler förlag.

Trots beslutet hade jag en dålig smak i munnen när jag vaknade. Jag vill verkligen inte få någon/några refuseringar. Inte heller drömma refuseringsdrömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar