2015-03-04

Om att skaffa sig en deadline


Alltså. Jag är urdålig på deadlines. Lyckas helt enkelt aldrig hålla dem, så varför låtsas?

Men nu har jag insett att jag behöver en, jag behöver ha något att jobba mot. När jag tänker på arbetstakten som jag hållit under denna omskrivnings/redigerings/omformuleringsomgång så tänker jag att jag blir klar om något år. Fast det går ju inte. Jag behöver bli klar till sommaren!

Inspirerad av Mia räknade jag ut hur många sidor jag måste ta mig igenom varje dag för att klara det:

3,2 (jo det är intressant att veta).

Jag måste säga att jag blev rätt tagen av det här – det är ju typ inget att orda om. Borde gå på ett kick. På en timme typ. Varför har jag tyckt att jobbet är så oöverkomligt? 3,2 sidor är ju typ inget!

Ja, jag säger att det här med att skaffa sig en deadline har redan betalat sig. Jag inser hur lite jag måste gå igenom för att faktiskt bli färdig med det här utkastet till sommaren… det är alltså bara att sätta igång.

2 kommentarer:

  1. Jag har också varit dålig på deadlines när det gäller mitt skrivande men mest för att jag inte vill bränna ut mig pga allt annat i livet. Men nu, nu ska jag också som du sätta upp en deadline att vara klar till sommaren. Hur svårt kan det vara :-) Heja oss och att vi når våra mål!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för oss!

    SvaraRadera