2014-01-04

Om att blogga, eller grattis på 2-årsdagen..?

Den där tvekan, den hänger med hela tiden. Ska jag fortsätta?

Jag skriver betydligt fler utkast än inlägg. Finner inte alltid en mening med att publicera, publicerar sådant som jag tänker att jag snart ska radera. Tycker att jag borde ha tagit mig tid att tänka igenom ett inlägg. Men om jag hela tiden ska hålla på att radera finns ju snart inga inlägg kvar?

Tänker jag.

Men så finns där något som jag vill skriva om. Vill ha en plattform för tankar. Skulle nog ångra om jag slutade, om jag raderade bloggen. Det som jag bäst gillar med att blogga är att det är en övning i att skriva. Därför tänker jag att jag borde fortsätta. Därför tänker jag att det  är ok att blogga sällan - som jag ju ändå gör. Kanske till och med mer sällan? (Fast då blir det ju tomt här på bloggen..?) Eller så får jag energi och tid till att skriva mer? Om jag slutar att ägna så mycket tid åt att läsa så många bloggar så får jag kanske tid till att skriva mer? (Läser betydligt fler än vad som finns med i min lista över bloggar.) Om jag slutar att slösurfa?

Nåja. Jag fortsätter nog så som jag ändå kommer att göra; lite så som faller i mig.