2014-01-01

Om vad jag lovar

Det känns så hoppfullt att lova sig själv saker inför det kommande året, att ta sig tid att tänka igenom livet. Förväntningar, förhoppningar. Saker att sträva efter. Ta fasta på det som saknas, lösgöra sig från det som känns överflödigt. Därtill; en vilja att förändra något.

Under det här året vill jag läsa fler böcker, framförallt fler faktaböcker. Läsning för allmänbildning, böcker som krävs för bra berättelser. Eller varför inte ägna tusen sidor bara för att finna en detalj? Kanske bara för förströelse. Borde nog också blogga mer om böckerna som jag läser.

Under det här året vill jag också skriva färdigt betaläsarversionen av Alster I, och invänta domen. Men inte bara det, utan också att skriva annat - när andan annat faller på. Att inte vänta med att skriva något bara för att jag är upptagen med att skriva något annat. Varför ägna sig åt en turlista?

Det är inga stora saker jag lovar mig, mer sådant som jag hoppas på i ett liv som präglas av tidsbrist.