2014-02-22

Om dagdrömmar som ger novelltitlar som ger... noveller, kanske

Dagdrömmer igen. Liksom tjuvkikar på hur jag och Bullen kommer att ha det nästa höst. När hon är lite större, när vi kan vara ute och leka på ett annat sätt. Jag funderar på hur jag ska berätta om saker, och då kommer den; novelltiteln.

Alltså, en nästan självklar novelltitel. Fast om något helt annat än om min lilla Lilla. Mer liksom en … skräcknovell? Titeln är ju knasig.

Det får mig att tänka på skolan, om de uppsatser som skrevs i grundskolan. Hur läraren gav en titel och sedan var det bara att skriva på. Lite så är det nu. Jag har fått en titel till skänks, då och då dyker det upp en tanke som skrivs ner. Som sagt, det blir nog en skräcknovell. Tror jag. Fast vad det blir, om det blir något, får jag se när jag får tid att tänka på den på allvar - inte bara plocka de tankar som kommer automatiskt.