2012-10-02

Om en mässa


Visst, jag packade mig därifrån redan på fredagen. Några timmar efter att allmänheten släpptes in släpptes jag ut. Då hade jag gjort mitt i montern, plockat åt mig det gottaste (godiset) och köpt The Fantod PACK - "revealing you at your worst" - av Edward Gorey. Då hade jag gått runt, runt, i timmar och tänkt att jag sett allt - tills jag insåg att jag inte alls sett allt och gick lite till.

Jag har, ärligen, lite svårt att skriva om mässan. Jag vet bara inte vad jag ska tycka om den. Det har gått några dagar och det enda som jag kan dra mig till minnes är mina ömma tår - trots att jag hade hyfsat bra skor.

Kanske saknar jag något intressant att säga, tycka, eftersom jag for dit på arbetstid för att göra arbetspass? Kanske hade det varit annorlunda om jag hade åkt dit för att möta litteraturen, för att mingla? För att tävla om vem som kan få syn på flest författare? För att knyta kontakter och för få ansikten?

Så jag skriver inget mer. Inget mer än att jag blev lite sugen på att läsa Mikael Niemis Fallvatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar